Żałujesz, że nią nie jesteś z wyjątkiem chwil, gdy zapalają się stosy.

Przed snem

Posted in granice by aife on 24/08/2009

Pani Krystyna Janda swoimi pamiętnikami sprowokowała we mnie myśli o częstszym pisaniu. Ma rację, że w codziennych, pozornie nudnych i oczywistych sprawach odnajdujemy najwięcej radości. A może po prostu normalności. Czasu na pisanie w pociągach było mnóstwo, spraw było mnóstwo. Tylko jakoś siły brak. Ostatnie dni znów opierały się na podróżach, od Gdańska po Rabkę. Góry i góralska gościnność zwyciężyły nad brakiem lądu na horyzoncie. Morze ma to do siebie, że zachwyca mnie tylko na chwilę, za moment nudzi. Góry za to niezmiennie od pewnego czasu wabią i hipnotyzują. Marze o nich zatopionych w jesiennym słońcu.

Mijała siódma godzina podróży, tuż u jej kresu sięgnęłam po telefon i zaczęłam przeglądać małe zrywki wspomnień, które uwieczniłam dzięki temu szczwanemu wynalazkowi. Genialny gadżet! I zrozumiałam to właśnie wczoraj, gdy przeglądałam te niepozorne obrazki. Byłoby czymś niesamowicie interesującym znaleźć telefon nieznajomej osoby i próbować opowiedzieć sobie jej historię na podstawie obrazów jakie uwieczniła. Kim byli dla niej ludzie ze zdjęć, jak wyglądała jej codzienność, co było ważne, kto ją rozśmieszał, co lubiła jeść, gdzie bywała, itd. Jak dla mnie to i scenariusz z tego mógłby dobry powstać. Przeklikując kolejne ujęcia zastanawiałam się… Kim byłabym ja?

DSC07748

[fragment wystawy Europa - to nasza historia]
komentarze 3

Subscribe to comments with RSS.

  1. e tam :) said, on 22/09/2009 at 9:29 pm

    uwielbiam Cię za tą notkę.
    chwyciła za sumienie.

    uwielbiam teksty, które niosą za sobą jednocześnie obraz i coś na kształt zapachu, aury chwili.

  2. Ania said, on 13/08/2010 at 8:11 pm

    Nie zgodzę się z tym ‚Morze ma to do siebie, że zachwyca mnie tylko na chwilę, za moment nudzi’. Ja osobiście wolę morze, nie wiem co mnie w nim przyciąga. Góry też są piękne, ale każdy na swoje miejsce…

    • aife said, on 13/08/2010 at 8:13 pm

      Tak jak napisałam, zachwyca mnie na chwilę :) Nie było to uogólnienie.


Skomentuj

