Żałujesz, że nią nie jesteś z wyjątkiem chwil, gdy zapalają się stosy.

5 rano

Posted in granice by aife on 09/05/2009

Dżem - Wechikuł CzasuSpałam godzinę, może mniej, ale nie czuję złości. Noc jeszcze rządzi się miastem obsypując je deszczem, a w powietrzu unosi się zapach kwitnących drzew. Niedaleko mnie siedzi staruszek nucący pod nosem melodię, która brzmi jak kołysanka dla miliardów sennie spadających kropel. Mnie też koi i mam ochotę mu za to podziękować, jednak speszona obecnością dwóch kobiet, które w międzyczasie doszły na przystanek, postanawiam się jedynie do niego uśmiechnąć. Zapatrzony w płytę przed nim, nie widział mojej wdzięczności.

Podjechała 152-ka,do której wsiadły kobiety. Staruszek podniósł się i po chwili wpatrywania  w deszcz, odszedł z przystankowej sceny, jakby był tam tylko po to,  żeby zanucić tamtą melodię. Podjechała 501-ka.

– „Panienka chyba zapomniała parasolki”. – Zagaił starszy kierowca.

– „Trochę deszczu jeszcze nikomu nie zaszkodziło, poza tym pachnie pięknie.”

Przez chwilę jeszcze byłam sama w autobusie wsłuchując się w głos Ryśka Riedla dobiegający z radia…

5rano

„Dużo bym dał by przeżyć to znów
Wehikuł czasu – to byłby cud
Mam jeszcze wiarę, odmieni się los
Znów kwiatek do lufy wetknie mi ktoś”

A zaczęło się od tego, że chciałam napisać o tym jak pięknie pachnie deszcz o świcie…

Komentarzy 10

Subscribe to comments with RSS.

  1. Pola said, on 09/05/2009 at 6:54 pm

    Aż tak się rozpisałaś w smsie?

  2. aife said, on 09/05/2009 at 7:17 pm

    Nie, sms brzmiał krótko, resztę zapisałam w notatniku.

  3. Nico said, on 09/05/2009 at 8:08 pm

    Chciałabym zadać takie prywatne pytanie. Oczywiście nie obrażę się jeśli nie odpowiesz,a nawet to zrozumiem:) Ile znacie się z Kudłaczem? Ta miłość, która od Was płynie jest cudowna… tylko pozazdrościć. A skoro przeprowadzasz się do Wrocławia to czy to oznacza, że będziecie mięli do siebie bliżej czy dalej?

    Pozdrawiam.

  4. aife said, on 09/05/2009 at 8:14 pm

    Za niedługo wyjdzie ile jesteśmy razem, a znamy się 5x dłużej ;-)
    Bliżej, bliżej… na szczęście.

  5. lucy456 said, on 10/05/2009 at 9:30 am

    Też niedawno tego doświadczyłam – chłód poranka, deszcz i zapach jaśminu. Trzeźwiące, dające do myślenia. Pozdrawiam Was ciepło i życzę duużo szczęścia :)

    P.S. przeczytałam wczoraj całego bloga od deski do deski. Mamy sporo wspólnego, np. miłość do Comy, brak umiejętności usiedzenia na tyłku przez dłuższy czas… Dlatego będę śledzić Twojego bloga dalej, bo w pewnym sensie odnajduję tu cząstkę siebie. Dzięki :)

  6. madeleine said, on 10/05/2009 at 10:02 am

    Szkoda, że chcesz się przeprowadzić do Wrocławia. Zawsze miałam nadzieję, że spotkam Cię w autobusie bądź w parku i po prostu zapytam „co słychać?”:)

  7. aife said, on 10/05/2009 at 5:42 pm

    Madeleine, zazwyczaj do takich przypadkowych spotkań i tak dochodzi najczęściej w najbardziej nietypowych okolicznościach typu: Ty z Krakowa, Ja z Wrocławia, a spotkamy się w Poznaniu ;)

  8. madeleine said, on 10/05/2009 at 9:34 pm

    A tak swoją drogą, to dlaczego ta przeprowadzka? i czemu Wrocław? Jeśli można spytać oczywiście ;-)

  9. aife said, on 10/05/2009 at 9:35 pm

    Mam jakiś sentyment do tego miasta, a czas Krakowa się po prostu skończył :-)

  10. Neldam said, on 10/05/2009 at 10:34 pm

    Szczęścia życzę we Wrocławiu! ;)


Skomentuj

